Beroende på område så har vi olika företag som ansvarar för service och hantering av gemensamma utrymmen. Är du osäker och det är icka-akut kontakta någon i styrelsen.
Vid akuta allvarliga problem, brand, livsfara etc ska naturligtvis 112 användas
Service för gemensamma delar av fastigheten
Styrelsen ansvarar för att felanmäla fel och skador som drabbar fastigheten. Felanmälan avseende fastigheten och gemensamma utrymmen meddelas till styrelsen@tinnerbackslage.se.
Tesåb (fastighetskötsel, städning, snöröjning inom fastigheten)
Vardagar*: 013 – 31 22 01, info@tesabfastighet.se eller formulär
Akut jour: 013 – 20 32 30
*) Måndag-torsdag 7.00-16.00, fredag 7.00-12:00
Telia (Bredband, TV, telefoni)
Kollektiva tjänster: 020 – 20 20 70
Egna tjänster: 90 200 (Mitt Telia)
Tekniska verken (återvinning, hushållsavfall)
013 – 20 80 00
KONE kundcenter (hiss)
0771 – 50 00 00, kundcenter@kone.com
Service för egen lägenhet
Efter femårsbesiktningen står vi som bostadsrättsinnehavare själva för att åtgärda eventuella fel i egna bostaden. Du kan om du vill kontakta Tesåb även för eget bruk, men de kommer att faktura dig direkt, som vilket annat företag som helst du väljer att anlita.